از بین بردن پرز فرش و قالی

از بین بردن پرز فرش

فرش های نو معمولا پرز می دهند. این پرزها در واقع همان الیافی هستند که در بافت فرش مورد استفاده قرار گرفته است. پرزها به دلیل استفاده از فرش ها روی سطح فرش جمع می شوند. گاهی اوقات مقدار این پرزها آنچنان زیاد است که باعث نارضایتی افراد می شود.

برای شستشوی فرش در تهران می توانید از خدمات قالیشویی ما استفاده کنید

زیرا ممکن است این پرزها به لباس افراد خانه بچسبند و زیبایی لباس را از بین ببرند. به همین دلیل آگاهی از راهکارهای از بین بردن پرز فرش می تواند به افرادی که به تازگی فرشی نو را خریداری کرده اند، کمک شایانی کند. راهکارهای از بین پرز قالی را در ادامه بخوانید.

راهکارهای مناسب جهت از بین بردن پرز فرش

از بین بردن پرز فرش چگونه امکان پذیر است؟

برای اینکه بتوانید پرز فرش نو را از بین ببرید، چند روش وجود دارد. اولین و آسان ترین روش جارو زدن فرش می باشد. جارو کشیدن نقش موثری بر جمع آوری پرزها از روی سطح فرش دارد. بنابراین در صورتی که از پرزدهی فرش هایتان ناراضی هستید، بهتر است که در روزهای اولیه خریداری یک فرش نو سطح فرش را یک روز در میان جارو بزنید. با انجام این کار پس از گذشت مدتی متوجه می شوید که میزان پرزهای فرش بسیار کاهش یافته و سرانجام به اتمام رسیده است.

استفاده از بخارشوی جهت رفع پرزهای قالی

راهکار دیگری که باعث از بین بردن پرز فرش می شود، کشیدن بخارشوی روی سطح فرش است. رطوبت باعث جمع آوری پرزها از روی سطح فرش می شود. به همین دلیل بخارشوی می تواند پرزهای فرش را جذب و میزان آن ها را کاهش دهد. به علاوه که با کشیدن بخارشوی گرد و خاک و لکه های فرش نیز از بین می روند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که فرش های شما نو هستند.

بنابراین استفاده زیاد از حد از بخارشوی ممکن است منجر به کهنه شدن فرش نو شود. لذا برای اینکه پرزهای فرش را از بین ببرید، تنها یک بار از بخارشوی استفاده کنید. در صورتی که پرزهای فرش همچنان باقی ماندند، می توانید از روش های دیگری که در ادامه توضیح داده می شوند نیز استفاده کنید.

خریداری دستگاه پرزگیر و جمع آوری پرزهای اضافی فرش با استفاده از آن

امروزه قالیشویی ها در زمان شستشوی فرش ها از دستگاهی به نام پرزگیر استفاده می کنند. با استفاده از این دستگاه به راحتی و بدون دردسر پرزهای اضافی فرش را از روی سطح فرش جمع آوری می شود. این دستگاه را می توانید از قالیشویی تهیه کنید. روش استفاده از این دستگاه نیز آسان است و برای از بین بردن پرز فرش بسیار مناسب می باشد. این دستگاه یک شانه مخصوص نیز دارد که به جمع آوری پرزهای اضافی فرش کمک زیادی می کند.

جمع آوری پرزهای فرش با پرزگیر

جمع آوری پرزهای اضافه فرش با چسب زدن

آخرین راهکاری که می توانید با استفاده از آن به راحتی میزان پرزهای فرش را کاهش دهید، چسب زدن سطح فرش می باشد. علاوه بر دستگاه پرزگیر نوعی چسب نیز وجود دارد که به آن چسب پرزگیر می گویند. این چسب ها شبیه به چسب های پهن شیشه ای می باشند. تنها تفاوت آن ها با چسب های شیشه ای کاغذی بودن آن ها است.

روش استفاده از این چسب ها بدین گونه است که باید در جهت خواب فرش روی بافت فرش ها چسبیده و پس از گذشت مدت زمانی نیز کنده شوند. قدرت چسبندگی این فرش ها به گونه ای است که تمامی پرزهای فرش را جذب خود می کند. هزینه این چسب ها نیز مناسب و اقتصادی است.

جمع بندی

بیشتر فرش های نو دارای پرز هستند. زمانی که میزان این پرزها بیش از اندازه باشد، بهتر است که با چند راهکار از بین بروند. به همین دلیل آگاهی از روش های از بین بردن پرز فرش باعث می شود که تمامی افرادی که به تازگی فرشی نو را خریداری کرده اند، برای همیشه از مشکل پرزدهی فرش ها خلاص شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed