ترفندهای شستشوی فرش بلژیکی

ترفند شستشو فرش بلژیکی

فرش‌ های بلژیکی بافتی محکم دارند و معمولاً از الیاف پنبه و پشم تهیه می‌ شوند. برای شستشوی فرش بلژیکی، بهتر است از ترفند های خاصی استفاده کنید که به کمک آن‌ ها فرش به خوبی تمیز شود و از آسیب دیدن جلوگیری شود.

ترفندهای شستشوی فرش بلژیکی قرار است که در این مطلب توضیح داده شود. بنابراین بخش های بعدی را مطالعه نمایید تا بتوانید از این ترفندهای کاربردی استفاده نمایید.

چگونگی شستشو فرش بلژیکی

ترفندهای شستشوی فرش بلژیکی چگونه انجام می شوند؟

اولین ترفندی که می توانید با استفاده از آن فرش بلژیکی خود را شستشو دهید، شستشو به روش های خانگی می باشد. شستشو فرش بلژیکی با روش های خانگی به شرح زیر می باشد:

  • قبل از شروع به شستشو، فرش را به طور کامل با جاروبرقی یا مکنده برقی تمیز کنید تا اجسام بزرگ روی فرش را بردارید.
  • بهتر است از محلول شستشوی خانگی طبیعی و غیر سمی استفاده کنید، برای مثال از مخلوط آب و سرکه، آب و مایع ظرفشویی یا آب و جوشانده‌ی پوست پرتقال.
  • از آنجا که فرش بلژیکی از الیاف پنبه و پشم ساخته شده است، برای شستشوی آن ‌ها می‌ توان از محلولی تهیه شده از آب گرم، مقدار کمی شامپوی ملایم و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید استفاده کرد. با استفاده از این محلول، فرش را به دقت شسته و سپس با آب تمیز بشویید تا هیچ ماده شوینده‌ ای روی فرش نماند.
  • پیش از شستشو و امتحان ترفندهای شستشوی فرش بلژیکی، تست رنگ فرش را انجام دهید تا ببینید آیا فرش قابل شستشو با محلول شستشوی خانگی است یا خیر.
  • با استفاده از اسفنج یا برس نرم، محلول شستشوی خانگی را به طور یکنواخت بر روی فرش بلژیکی پخش و با حرکات دایره ‌ای فرش را تمیز کنید. همچنین می‌توانید از دستمال نرم و تمیز نیز استفاده نمایید.
  • سپس با آب تمیز و نواری سفید، فرش را تمیز کنید تا تمامی محلول شستشوی خانگی از فرش بیرون بیاید.
  • نیازی به خشک کردن فرش در دمای خیلی بالا نیست، بهتر است فرش را در محیطی با تهویه خوب و رو به آفتاب آرام خشک کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید فرش بلژیکی خود را با محلول شستشوی خانگی به راحتی و بدون نگرانی از آسیب دیدن آن شستشو دهید.

شستشوی فرش بلژیکی با سفید کننده طبیعی

فرش بلژیکی بافت بسیار نرمی دارد و برای شستشوی آن بهتر است از روش‌ های شستشوی خانگی استفاده کرد. یکی از روش‌ های موثر برای شستشوی فرش بلژیکی استفاده از سفید کننده طبیعی می ‌باشد. در ادامه توضیحاتی در این مورد آورده شده است:

مواد لازم:

  • یک فنجان سفیدکننده طبیعی (مانند سرکه سفید)
  • آب گرم
  • یک جاروی برقی یا بخارشوی
  • یک قلاب یا یک دستمال نرم

طریقه انجام:

  • ابتدا فرش را با جاروی برقی یا بخارشوی تمیز کنید تا اجسام بزرگی که روی آن قرار دارند (مانند مو، خاک و ذرات دیگر) حذف شود.
  • سفید کننده طبیعی را در یک فنجان آب گرم حل کنید.
  • با استفاده از قلاب یا دستمال نرم، محلول سفیدکننده را روی سطح فرش بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید.
  • سپس با یک دستمال نرم و مرطوب، فرش را به طور دقیق پاک کنید. بهتر است در جهت رشد الیاف فرش حرکت کنید تا الیاف فرش را تحت فشار قرار داده و باعث شستشوی کامل آن شوید.
  • سپس با یک دستمال دیگر که در آب تمیز شده است، فرش را پاک کنید تا مانع از رسوب سفیدکننده شود.
  • یکی دیگر از ترفندهای شستشوی فرش بلژیکی این است که بعد از شستشوی فرش، آن را به طور کامل خشک کنید. برای این کار می ‌توانید از وسایل خشک کننده فرش یا برای به دست آوردن بهترین نتیجه از هوای گرم استفاده کنید.

شستشوی فرش با جاذب بو

جاذب بوها یا ماسک بوها، محصولاتی هستند که برای از بین بردن بوهای ناخوشایند در فرش و مبل استفاده می ‌شوند. این محصولات به صورت پودر، مایع، اسپری و… در بازار موجود هستند. جاذب بوها عمدتاً شامل ترکیباتی هستند که بوهای ناخوشایند را جذب کرده و بوی تازگی و شادابی را در فضای پیرامون منتشر می ‌کنند.

برای شستشوی فرش با جاذب بو، ابتدا فرش را با جاروبرقی به طور کامل تمیز کرده و ذرات معلق و مواد خشکی که ممکن است درون الیاف فرش موجود باشد را تمیز کنید.

شستشو فرش بلژیکی با جاذب بو

سپس جاذب بو را روی سطح فرش بپاشید و با استفاده از مسواک یا برس نرم، به طور دقیق روی سطح فرش آغشته نمایید.

سپس فرش را با آب و شامپو ملایم شستشو دهید و به دقت بشویید. در نهایت، فرش را با آب شستشو داده تا هیچ ماده‌ ای بر روی آن باقی نماند.

نکته مهمی که باید در نظر داشت، این است که جاذب بوها به تنهایی نمی ‌توانند بوهای ناخوشایند را به صورت دائمی از بین ببرند. برای حفظ بوی تازگی و شادابی در فرش، باید به طور منظم آن را تمیز کرد و از استفاده‌ های نامناسب آن خودداری کرد.

جمع بندی

اکنون که به قسمت پایانی این مطلب رسیده اید از ترفندهای شستشوی فرش و قالیشویی فرش بلژیکی آگاه شده اید. بنابراین در صورتی که دارای فرش بلژیکی هستید، می توانید با این روش ها از آسیب دیدن فرش های خود جلوگیری و فرشی با عمر طولانی و کارایی مفید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed