خدمات قالیشویی خوب چگونه انجام می شود؟

خدمات قالیشویی خوب

امروزه افراد زیادی از خدمات قالیشویی استفاده می کنند و کمتر کسی فرش های خود را در منزل شستشو می دهد. با وجود خدمات قالیشویی خوب دیگر نیازی نیست ساعات زیادی را در منزل به شستشوی فرش ها اختصاص دهید.

اگر شما نیز قصد شستشوی فرش های خود را دارید، بهتر است که از خدمات قالیشویی استفاده کنید. زیرا قالیشویی فرش های شما را به خوبی شستشو می دهد. اما برای اینکه به طور کامل از خدمات یک قالیشویی آگاه شوید، توصیه می شود که مطالب پیش رو که مختص به خدمات قابل ارائه قالیشویی ها می باشد، مطالعه کنید.

دستگاه اتوماتیک در قالیشویی خوب

خدمات قالیشویی خوب

یک قالیشویی خوب قبل از انجام هر اقدامی ابتدا جنس و کیفیت فرش را بررسی می کند. زیرا برای اینکه فرش با روش های استاندارد شسته شود، لازم است که ابتدا جنس و کیفیت آن بررسی شود. به طور مثال روش شستشوی فرش دستباف با فرشی که ماشین بافت است کاملا متفاوت می باشد. علاوه بر این مورد هر کدام از فرش های دستباف نیز درجه بندی دارند.

به همین دلیل کارکنان یک قالیشویی ابتدا بررسی می کنند که کیفیت فرش از چه نوعی می باشد؟ پس از مشخص نمودن این مورد یکی از دستگاه های قالیشویی را برای شستشوی فرش انتخاب می کنند. بنابراین خدمات قالیشویی خوب در ابتدا شامل بررسی جنس و کیفیت فرش می شود.

شستشوی فرش ها در قالیشویی خوب با چند روش انجام می شود؟

شستشوی فرش در قالیشویی به طور کلی با دو روش انجام می شود، دستی و اتوماتیک. در روش اول حضور کارکنان قالیشویی الزامی است. به عبارت دیگر در روش دستی شستشوی فرش ها را کارکنان قالیشویی انجام می دهند. تعدادی دستگاه وجود دارد که برای شستشوی دستی فرش ها مورد استفاده قرار می گیرند و روش استفاده از آن ها به صورت خودکار نمی باشد.

کارکنان قالیشویی شستشوی برخی از فرش ها را با استفاده از این دستگاه ها انجام می دهند. معمولا فرش های ماشین بافت به روش دستی و با استفاده از این دستگاه ها شسته می شوند. این دستگاه ها برای رفع لکه ها و شستشوی کامل آن ها بسیار مناسب هستند. همچنین آبکشی فرش ها نیز با برخی از این دستگاه ها و با روش دستی انجام می شود.

شستشوی فرش ها با دستگاه های اتوماتیک

در روش اتوماتیک کارکنان قالیشویی نقشی در شستشوی فرش ها ندارند. زیرا عمل شستشو و آبکشی فرش ها به طور کامل توسط دستگاه ها انجام می شود. کارکنان قالیشویی تنها به بررسی دستگاه ها و چگونگی انجام عملیات شستشوی فرش ها می پردازند و دستگاه ها را به طور مرتب چک می کنند. بنابراین وجود دستگاه اتوماتیک جزو خدمات قالیشویی خوب است. بیشتر فرش های دستباف با دستگاه های اتوماتیک شسته می شوند. زیرا شستشوی دستی ممکن است به بافت فرش های دستباف صدمه بزند.

به همین دلیل بیشتر فرش های دستباف را با استفاده از دستگاه های اتوماتیک شستشو می دهند. به دلیل ویژگی های بهتری که دستگاه های اتوماتیک دارند، قیمت شستشوی فرش ها با این دستگاه ها نسبت به روش دستی گران تر است. زیرا این دستگاه ها لکه های فرش ها را نیز کاملا رفع می کنند.

شستشو و لکه گیری فرش ها

مراحل شستشوی فرش ها در قالیشویی

شستشوی یک فرش در قالیشویی با چند مرحله انجام می شود. انجام تمام این موارد باعث می شوند که شستشوی فرش ها به درستی انجام شود و مشتریان رضایت داشته باشند. اولین و مهم ترین مرحله شستشوی فرش در قالیشویی گرفتن غبار و گرد و خاک فرش ها می باشد.

کارکنان قالیشویی ابتدا این مرحله را به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه انجام می دهند. بدون گرفتن گرد و خاک روند شستشوی فرش ها ممکن است به درستی انجام نشود. بنابراین خدمات قالیشویی خوب در ارتباط با شستشوی فرش ها در اولین مرحله مربوط به گرفتن گرد و خاک فرش ها است.

مرحله دوم

مرحله دوم شستشوی فرش ها در قالیشویی بررسی جنس و کیفیت فرش و انتخاب دستگاهی مناسب برای شستشوی فرش می باشد. در این مرحله کارکنان قالیشویی با توجه به جنس و کیفیت فرش ها شستشو با روش دستی یا شستشو با دستگاه اتوماتیک را انتخاب می کنند. همچنین مشتری را نیز از چگونگی نحوه کار با دستگاه ها و شستشوی فرش ها با این دستگاه ها مطلع می سازند.

مرحله سوم

پس از بررسی جنس و کیفیت فرش ها و انتخاب یکی از روش های شستشو، کارکنان قالیشویی شستشوی فرش ها را با هرکدام از روش های انتخاب شده آغاز می کنند. همانطور که در بخش های قبلی نیز توضیح دادیم، شستشوی فرش ها با هر کدام از این دستگاه ها به گونه ای انجام می شود که فرش ها به طور کامل لکه گیری و تمیز شوند. همچنین آبکشی فرش ها نیز پس از لکه گیری و شستشوی آن ها انجام خواهد شد.

دیگر خدمات قالیشویی خوب و مزیت شستشوی فرش در این قالیشویی ها

شستشوی فرش ها در قالیشویی دارای چند مزیت مهم می باشد. با وجود خدمات قالیشویی خوب توصیه ما به شما این است که به جای شستشوی فرش ها در خانه آن ها را به قالیشویی بسپارید. اولین مزیت مهمی که شستشوی فرش ها در قالیشویی دارد، این است که در وقت و هزینه های شما صرفه جویی می شود.

زیرا شستشوی یک فرش در خانه علاوه بر زمان زیادی که از شما می گیرد، مطمئنا هزینه زیادی نیز خواهد داشت. علاوه بر هزینه آب مصرفی برای شستشوی فرش ها، لازم است که شوینده های مناسبی را نیز برای شستشوی فرش ها خریداری کنید. بنابراین بهتر است که فرش ها را به قالیشویی منتقل کنید که در کمترین زمان و با هزینه مناسب شستشوی آن ها را انجام دهند.

مزیت دوم شستشو فرش ها در قالیشویی رفع تمامی لکه ها است. فرش های شما در قالیشویی با شیوه ها و دستگاه های استانداردی شستشو داده می شوند. به همین دلیل تمامی لکه های آن ها رفع و سطح فرش کاملا تمیز می شود. به خصوص زمانی که فرش ها با دستگاه های اتوماتیک شستشو داده شوند. این دستگاه ها تمامی لکه های فرش ها را به طور کامل تمیز می کنند.

سومین مزیت مهمی که باعث شده افراد زیادی شستشوی فرش های خود را در قالیشویی ها انجام دهند، جلوگیری از آسیب دیدن فرش ها است. شستشوی فرش ها در خانه ممکن است باعث وارد شدن صدمه به بافت فرش ها شود. زیرا ممکن است شما از شیوه های اصولی شستشوی فرش ها در خانه آگاهی کاملی نداشته باشید. اما دستگاه هایی که جزو خدمات قالیشویی خوب محسوب می شوند، فرش ها را بدون هیچ صدمه ای شستشو می دهند. علاوه بر این مورد قالیشویی های خوب و معتبر تعمیر فرش ها را نیز انجام می دهند.

شستشوی فرش ها در قالیشویی

به طور مثال اگر قسمتی از بافت فرش یا ریشه های آن آسیب دیده باشند، قالیشویی قبل از شستشو آن ها را تعمیر می کند. بنابراین قالیشویی علاوه بر جلوگیری از صدمه دیدن فرش ها به تعمیر قسمت های آسیب دیده آن ها نیز می پردازد. به همین دلیل شستشوی فرش ها در قالیشویی دارای 3 مزیت مهم است که باعث شده مشتریان قالیشویی ها افزایش یابد.

جمع بندی

از آنجایی که برخی افراد میان شستشوی فرش ها در خانه و همچنین شستشوی آن ها در قالیشویی مردد هستند، تصمیم گرفتیم که این مطلب را در اختیار شما و کاربران دیگر قرار دهیم. زیرا در این مطلب خدمات قالیشویی خوب را معرفی و توضیح دادیم که مطالعه آن ها می تواند برایتان مفید باشد.

سفارش آنلاین قالیشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed