خشکشویی خوشخواب در منزل

خوشکشویی خوشخواب در منزل به چه معنا است؟

تمامی لوازم و وسایلی که در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است که پس از گذشت مدت زمانی آلوده شوند و روی سطح آن ها لکه هایی ایجاد شود.

به طور مثال تشک تختخواب جزو مهم ترین وسایل خانه محسوب می شود که احتمال دارد روکش آن پس از گذشت مدت زمانی کثیف شود. معمولا تشک های تخت خواب ها از نوع خوشخواب هستند.

اما منظور از خشکشویی خوشخواب در منزل چیست؟ منظور از خشکشویی خوشخواب در خانه شستشوی تشک خوشخواب تختخواب با اصول صحیح و روش های استانداردی می باشد.

در صورتی که شستشوی تشک خوشخواب با اصول صحیحی انجام نشود، تشک آسیب می بیند. بنابراین به روش ها و راهکارهای صحیحی که در ادامه آموزش می دهیم توجه داشته باشید.

خشکشویی خوشخواب در منزل به چه معناست؟

شستشوی تشک خوشخواب در خانه را خشکشویی خوشخواب می گویند. تشک ها به دلیل استفاده روزانه ممکن است که آلوده شوند.

گاهی اوقات تنها روکش تشک تختخواب کثیف می شود. در چنین شرایطی آسان ترین راه حل این است که روکش تشک را خارج و شستشو دهید.

ساده ترین روش برای شستشوی روکش روتختی این است که آن را با استفاده از ماشین لباسشویی شستشو دهید یا اینکه روکش ها را برای شستشو به خشکشویی تحویل دهید.

در صورتی که تمایل به شستشوی روکش ها را در منزل دارید، پس از شستشو هرچه سریع تر روکش ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید تا بو نگیرد. پس از خشک شدن کامل نیز روکش ها را اتو بزنید.

شستشوی روکش تشک خوشخواب در خانه

شستشوی تشک خوشخواب

گاهی اوقات علاوه بر روکش، تشک نیز آلوده می شود. در این شرایط علاوه بر شستشوی روکش ها لازم است که تشک نیز به طور کامل شستشو داده شود.

به این عمل خشکشویی خوشخواب در منزل می گویند. اما شستشوی تشک خوشخواب در منزل با چند روش انجام می شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که شستشوی تشک های فنردار را نمی توانید در منزل انجام دهید.

زیرا چنین تشک هایی می بایست با دستگاه شستشو داده شوند در غیر این صورت آسیب می بینند. بنابراین در صورتی که تشک تختخواب شما ساده است، با استفاده از مراحل و روش های زیر می توانید شستشوی آن را در منزلتان انجام دهید.

مراحل شستشوی تشک خوشخواب در خانه

اولین اقدامی که لازم است به منظور خشکشویی خوشخواب در منزل انجام دهید، تهیه مایع شوینده برای لکه گیری تشک خوشخواب است.

افرادی برای این کار از شوینده های طبیعی استفاده می کنند. به طور مثال سرکه یکی از شوینده های طبیعی محسوب می شود. اما از آنجایی که ممکن است بسیاری از لکه ها با سرکه تمیز نشوند، بهتر است که از آن به عنوان ضدعفونی کننده استفاده شود.

بنابراین برای شستشوی تشک ها بهتر است که از شوینده هایی مانند مایع لباسشویی یا شامپو فرش استفاده کنید. پس از تهیه مایع شوینده مرحله دوم خوشکشویی خوشخواب در منزل این است که تشک را مرطوب کنید.

اگر منزلتان حیاط دار است، بهترین مکان برای شستشو و مرطوب کردن تشک حیاط می باشد. توجه داشته باشید که تماس مستقیم آب با تشک به آن آسیب می زند.

بنابراین سطح تشک را به آرامی و با آب کمی مرطوب کنید. پس از مرطوب نمودن سطح تشک مایع شوینده را با آب ترکیب و سطح تشک را به آن آغشته کنید. سپس شستشوی سطح تشک و لکه گیری آن را به آرامی آغاز کنید.

در زمان شستشوی تشک و لکه گیری سطح آن با مایع شوینده می توانید کمی سرکه را نیز به مایع شوینده اضافه کنید.

در نهایت زمانی که شستشوی تشک خوشخواب و عمل لکه گیری آن به اتمام رسید، زمان آبکشی فرا می رسد. همانطور که در مرحله اول لازم بود که تشک با آب تماس مستقیم نداشته باشد، مرحله آخر یعنی آبکشی نیز لازم است با همین منوال انجام شود.

مرحله آبکشی را به گونه ای انجام دهید که تنها کف ها از روی سطح تشک شستشو داده شوند. بهتر است که به آرامی و با فشار آب کم و با استفاده از یک اسفنج آبکشی سطح تشک را انجام دهید.

پس از انجام این کار مرحله آخر خشکشویی خوشخواب در منزل خشک کردن تشک است. بهتر است که تشک در معرض هوای آزاد قرار گرفته و خشک شود.

بدین گونه احتمال کپک زدن تشک نیز به صفر می رسد. بنابراین در صورتی که حیاط یا تراس بزرگی دارید، بهتر است که تشک را در آنجا قرار داده تا سطح آن در معرض هوای آزاد کاملا خشک شود.

شستشوی تشک خوشخواب در قالیشویی

در صورتی که تشک خوشخواب شما از نوع فنری می باشد، بهتر است که شستشوی آن را به قالیشویی بسپارید. قالیشویی ها شستشوی تشک خوشخواب را با استفاده از دستگاه های مخصوص خود انجام می دهند.

به همین دلیل تشک ها کاملا تمیز می شوند و لکه های آن ها به طور کاملا رفع می شود. بنابراین در صورتی که شرایط شستشوی تشک های خوشخواب خود را در منزلتان ندارید، بهترین راهکار سپردن تشک ها به قالیشویی است.

تمیزکاری تشک خوشخواب در منزل

اهمیت شستشوی تشک های خوشخواب

از آنجایی که هر فردی به طور روزانه از تشک تختخواب خود استفاده می کند، لازم است که به شستشوی تشک تختخواب ها اهمیت و خشکشویی خوشخواب در منزل انجام شود.

زیرا ممکن است که تشک ها با گذر زمان محل تجمع میکروب ها و همچنین قارچ ها شوند. چنین مواردی مطمئنا به سلامتی فرد آسیب می رساند.

بنابراین بهتر است که با شستشوی تشک ها آن ها را ضدعفونی کنید. به علاوه ممکن است که پارچه تشک ها بو بگیرند.

بنابراین شستشوی تشک ها باعث رفع هرگونه آلودگی و لکه از روی سطح تشک ها شده و باعث می شود که تشک ها کارایی بهتری داشته باشند. بنابراین توصیه می شود که تشک خوشخواب خود را حداقل هر شش ماه یکبار شستشو دهید.

جمع بندی

شستشوی تشک خوشخواب با راهکارهای استاندارد و رعایت اصول صحیح به بهترین نحو ممکن قابل انجام است.

به همین دلیل در این مطلب چگونگی مراحل شستشوی تشک خوشخواب توضیح داده شد. در صورتی که موارد گفته شده را کاملا رعایت نمایید، شستشوی تشک ها در منزل نیز امکان پذیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed