رفع بوی بد فرش در قالیشویی

رفع بوی بد فرش در قالیشویی چگونه انجام می شود؟

فرش ها ممکن است که با گذر زمان و آلودگی دچار بوی بد شوند. بوی بد فرش ممکن است که باعث آزار ساکنان خانه شده و زیبایی فرش ها را نیز از بین ببرد.

بنابراین در صورتی که احساس کردید فرش شما دچار بوی بدی شده است، بهتر است که با روش های صحیح به رفع بوی بد فرش بپردازید.

قالیشویی ها انجام این کار را به بهترین شیوه انجام می دهند و باعث زیبایی و در نهایت رفع بوی بد قالی و فرش ها می شوند.

رفع بوی بد فرش در قالیشویی

رفع بوی بد فرش چگونه انجام می شود؟

یکی از روش هایی که باعث جلوگیری و در نهایت رفع بوی بد قالی می شود، جاروبرقی کشیدن فرش می باشد. جارو زدن فرش به منظور رفع بوی بد قالی و فرش می‌ تواند به عنوان یک روش اولیه و موقت برای رفع بوی نامطبوع فرش مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع، جارو زدن باعث جمع آوری ذرات گرد و غبار، مواد آلوده و سایر مواد جامد ناخالصی موجود روی فرش می‌شود که ممکن است منجر به ایجاد بوی نامطبوع شود. بنابراین توصیه می شود که حداقل هفته ای دوبار فرش های خود را جاروبرقی بکشید.

شستشوی فرش با مواد ضدبو

شستشوی فرش با مواد ضدبو یک روش کارآمد برای رفع بوی بد و باکتری‌ های موجود در فرش است. اما برای استفاده از این روش، بهتر است از مواد ضد بوی طبیعی و معتبر استفاده کنید.

اولین مرحله برای شستشوی فرش با مواد ضدبو، تهیه مواد مورد نیاز است. برای این کار می‌ توانید از محلول آب و سفید کننده یا از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید.

همچنین، می ‌توانید از مواد طبیعی مانند گلاب، اسانس نعناع یا آویشن و همچنین اسید سیتریک و اسید استفاده کنید.

بعد از تهیه مواد، می ‌توانید به شستشو و رفع بوی بد فرش بپردازید. برای این کار، فرش را ابتدا با یک جاروبرقی تمیز کنید تا ذرات گرد و غبار را جمع آوری کنید.

سپس فرش را با آب سرد بشویید و سپس محلول ضدبو را روی فرش بپاشید. در مرحله بعد فرش را با آب شستشو دهید تا محلول ضدبو کاملاً از روی آن پاک شود. سپس، فرش را خشک کنید.

می ‌توانید از دستگاه خشک کن یا فضایی خشک و با دمای مناسب را برای خشک کردن فرش استفاده کنید. در انتها، می ‌توانید فرش را به یک محلول ضد بو طبیعی آغشته تا فرش بوی خوبی گیرد.

همچنین، بهتر است از شستشوی فرش با مواد ضدبو بیش از حد استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب دیدگی فرش شود و طول عمر آن را کاهش دهد.

استفاده از آب اکسیژنه به منظور رفع بوی بد قالی و فرش

آب اکسیژنه یکی از مواد شیمیایی مفید برای شستشو و رفع بوی بد فرش است. این ماده شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن عمل و اکسیژن اضافی را آزاد می کند که باعث از بین رفتن باکتری ها، ویروس و قارچ ها می شود.

برای استفاده از آب اکسیژنه در شستشوی فرش، می توانید ابتدا فرش را با جاروبرقی یا برسی مخصوص به طور کامل تمیز کنید.

سپس در یک ظرف مناسب آب اکسیژنه را با آب معمولی به نسبت مناسبی مخلوط کنید. بسته به میزان بوی بد فرش، می توانید از یک تا سه قاشق غذاخوری آب اکسیژنه برای هر لیتر آب استفاده کنید.

سپس، با یک اسفنج مرطوب و محلول آب اکسیژنه، فرش را به طور مرتب و متمایل به یک جهت شستشو دهید. پس از این که فرش را به طور کامل با محلول پوشاندید، آن را با آب تمیز بشویید و سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید تا عمل رفع بوی بد فرش انجام شود.

بعد از شستشوی فرش با آب اکسیژنه، بهتر است آن را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در آفتاب قرار دهید تا بوی بد و رطوبت از آن برود.

همچنین، می توانید از یک محلول طبیعی مانند گلاب یا اسانس گیاهان خاص به عنوان ضدبو استفاده کنید تا بوی خوبی به فرش بدهد.

استفاده از آب اکسیژنه برای شستشوی فرش، مواد ضدعفونی کننده و شیمیایی های سمی را نیز کاهش می دهد، بنابراین بسیار امن و موثر است.

رفع بوی بد قالی و فرش با استفاده از شوینده های خانگی

علاوه بر شستشوی فرش با شوینده‌ های خاص، استفاده از مواد ضد بو، استفاده از آب اکسیژنه و خشک کردن کامل فرش می توانید از شوینده های خانگی نیز استفاده کنید.

همچنین، برای جلوگیری از بوی بد در آینده، می ‌توانید با استفاده از پاک‌ کننده‌ های گیاهی مانند آویشن، نعناع و جوز هندی، فرش را شستشو دهید تا بوی خوشایند ایجاد شود.

به علاوه برای جلوگیری از بوی نامطبوع در آینده، بهتر است فرش را به صورت دوره ‌ای و منظم شستشو دهید، از قرار دادن سینی معطر در نزدیکی فرش استفاده کنید، و فرش را در محیط‌های خشک نگه دارید که این کار باعث کاهش رطوبت موجود در فرش و کاهش بوی بد آن می‌ شود.

رفع بوی بد با دستگاه شستشو

خشک کردن فرش به منظور جلوگیری از بو گرفتن فرش

پس از شستشوی فرش، باید به دقت آن را خشک کنید. این کار باعث جلوگیری از باقی ماندن رطوبت موجود در فرش و بوی بد آن می ‌شود.

می‌ توانید از روش‌ های مختلفی مانند خشک کن یا باز کردن درهای اتاق با ایجاد جریان هوای مثبت استفاده کنید. فراموش نکنید که در مواقع زیادی مرطوب ماندن فرش باعث بوی نامطبوع فرش ها می شود.

جمع بندی

رفع بوی بد فرش باعث می شود که از فرش های خود زده نشوید و از زیبایی بیشتر آن ها برخوردار شوید. زیرا بوی بد فرش احتمالا بر اثر آلودگی و لک گرفتن فرش ایجاد می شود.

بنابراین زیبایی فرش ها پس از مدتی از بین می روند. در این مطلب مناسب ترین روش ها را به منظور رفع بوی بد قالی و فرش توضیح دادیم.

همینطور می توانید بهترین قالیشویی را به قالیشویی اصیل بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed