روش پاک کردن لکه جوهر از مبل

روش های پاک کردن لکه جوهر از مبل

یکی از لکه هایی که پاک کردن آن از روی مبل تقریبا دشوار است، لکه جوهر می باشد. لکه جوهر ممکن است به دلایلی روی سطح مبل به وجود بیاید که خوشبختانه پاک کردن آن از روی مبل با روش هایی امکان پذیر است.

پاک کردن لکه جوهر از مبل تنها نیازمند یک سری قوانین و انجام چند راهکار می باشد که با انجام آن ها لکه های جوهر به طور کامل از روی سطح مبل پاک می شود و مبل ها زیبایی خود را باز پس می گیرند. مناسب ترین روش ها برای تمیزکاری لکه جوهر را در ادامه بخوانید.

چگونگی رفع لکه جوهر از روی سطح مبل

پاک کردن لکه جوهر از مبل چگونه انجام می شود؟

اولین روش برای پاک کردن لکه جوهر استفاده از سرکه است. بر اساس تحقیقات و مشاهدات انجام شده، سرکه تاثیر زیادی بر رفع لکه های جوهر دارد و بهترین محلول خانگی برای تمیزکاری مبلمان و فرش ها است. اما هنگام استفاده از این محلول لازم است که مواردی را در نظر داشته باشید.

اولین مورد نحوه آماده سازی این محلول است. دقت داشته باشید که سرکه به تنهایی ممکن است تاثیری در رفع لکه جوهر نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است که آن را با مواد دیگری نیز ترکیب کنید که اثربخشی آن بیشتر شود.

پاک کردن لکه جوهر از مبل با استفاده از ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی بهترین راه حل می باشد. برای انجام این کار ابتدا سرکه را با مقداری آب ترکیب کنید سپس به ترکیب بدست آمده کمی مایع ظرفشویی نیز اضافه کنید.

پس از اضافه کردن مایع ظرفشویی ترکیب را به خوبی هم بزنید تا کف کند. پس از اینکه ترکیب به خوبی کف کرد، زمان استفاده از آن فرا می رسد. با استفاده از یک پارچه می توانید تمیزکاری لکه جوهر با استفاده ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی را انجام دهید.

در صورتی که لکه هنوز خشک نشده است، تمیزکاری آن به دقت و حساسیت بیشتری احتیاج دارد. زیرا ممکن است لکه روی سطح مبل پخش شده و قسمت های دیگر را نیز لکه دار کند.

بنابراین در صورتی که لکه مرطوب است، تمیزکاری آن با پارچه ای که به ترکیب مایع ظرفشویی و سرکه آغشته شده است را به آرامی از کناره های لکه شروع کنید. به هیچ عنوان تمیزکاری را از مرکز لکه به سمت بیرون انجام ندهید.

بهتر است که ترکیب سرکه و مایع ظرفشویی حداقل 40 دقیقه ای روی سطح لکه ها باقی بماند تا نتیجه بهتری حاصل شود. در صورتی که لکه ها همچنان وجود داشتند، بهتر است که تمامی مراحل انجام شده را مجددا تکرار کنید.

در نهایت پس از اینکه مراحل پاک کردن لکه جوهر از مبل با موفقیت انجام شد، لازم است که محل لکه ها را به صورت کامل شستشو دهید.

این کار باید با پارچه مرطوب انجام شود. تا زمانی که قسمت های مرطوب کاملا خشک نشده اند از مبل استفاده نکنید.

روش دوم

دومین روشی که می توانید با استفاده از آن لکه های جوهر را از روی سطح مبل تمیز کنید، استفاده از الکل می باشد.

الکل نیز تاثیر زیادی بر رفع لکه های جوهر دارد. برای استفاده از الکل نیازی نیست که آن را با ماده دیگری ترکیب کنید. الکل به تنهایی برای رفع لکه مبلمان به ویژه لکه جوهر مناسب می باشد.

حال چگونه باید با استفاده از الکل لکه جوهری که روی سطح مبل به وجود آمده است را از بین ببرید؟ برای استفاده از الکل می توانید از پارچه استفاده کنید.

به عبارت دیگر باید یک پارچه را به الکل آغشته کنید و سپس به صورت آرام آرام با ضربه لکه جوهر را تمیز کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید لکه های جوهر را با پارچه دستمال بکشید.

بهترین روش جهت تمیزکاری لکه جوهر پاک کردن به صورت ضربه ای است. بهتر است که دستمال سفید باشد. زیرا دستمال های رنگی ممکن است که بر اثر تماس با الکل رنگ دهند و روکش مبل را کثیف کنند.

در نهایت روی محل مرطوب لکه حوله یا دستمالی تمیز را قرار دهید که تجمع گرد و خاک روی آن باعث سیاهی مبل نشود.

روش سوم

آیا می دانستید که سرکه یکی از مواد تمیز کننده خانگی به منظور رفع لکه های مبل و فرش محسوب می شود؟ سرکه خاصیت پاک کنندگی و همچنین ضدعفونی لکه ها را دارد.

از آنجایی که سرکه نیز ماندن الکل مایع است و امکان دارد لکه جوهر را بیشتر از پیش روی سطح مبل پخش کند، بهتر است که از سرکه نیز با روش های قبلی استفاده کنید.

همانطور که توضیح دادیم بهتر است لکه جوهر را به صورت ضربه ای از روی مبل پاک کنید، در مورد سرکه نیز بهتر است که به همین شیوه عمل کنید.

یعنی ابتدا یک پارچه یا اسفنج تمیز را تهیه کنید و با استفاده از آن سرکه را به صورت ضربه ای روی لکه بزنید. انجام این کار از پخش شدن لکه جلوگیری و آن را به صورت کامل از روی مبل پاک می کند.

پاک کردن لکه جوهر از مبل سختی های زیادی ندارد، کافیست که کاملا دقت داشته باشید و از محلول های شوینده به درستی استفاده کنید.

در صورتی که سرکه به تنهایی لکه جوهر را برطرف نکرد، می توانید به منظور دریافت نتیجه مناسب پارچه یا اسفنج خود را به کمی مایع ظرفشویی نیز آغشته و سپس مقداری از سرکه را روی لکه ریخته و سپس لکه گیری مبل را انجام دهید.

تمیزکردن مبل با شامپو فرش

روش چهارم استفاده از صابون برای پاک کردن لکه جوهر از مبل

در صورتی که لکه جوهر همچنان روی مبل شما باقی مانده است و هیچکدام از محلول های گفته شده تاثیری بر رفع لکه جوهر نداشته اند، بهتر است که از صابون استفاده کنید.

صابون نیز برای شستشو پارچه و روکش مبلمان مناسب است. بنابراین یک دستمال تمیز را تهیه و آن را مرطوب کنید. پس از مرطوب کردن دستمال آن را به صابون آغشته و سپس تمیزکاری لکه جوهر را با استفاده از آن انجام دهید.

در نهایت پس از اینکه عمل شستشوی لکه ها را انجام دادید، لازم است که با استفاده از یک دستمال تمیز کف های حاصل از صابون را جمع و محل لکه را خشک کنید. پاک کردن لکه جوهر از مبل با این روش معمولا جواب می دهد.

روش پنجم

روش پنجم از تمامی روش هایی که تاکنون توضیح دادیم، آسان تر است. در این روش به جای مایع شوینده باید از نمک استفاده کنید. بله تعجب نکنید منظور ما همان دانه های ریز نمک می باشد.

برای رفع لکه جوهر ابتدا روی محل لکه مقداری نمک بپاشید و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب شستشوی لکه را انجام دهید.

در نهایت برای اینکه اثربخشی و نتیجه نمک زیاد شود، بهتر است که آن را از روی لکه جمع نکنید و اجازه دهید که باقی بماند. در این صورت به احتمال خیلی زیاد لکه جوهر کمرنگ و در نهایت پاک می شود.

روش ششم

ششمین روش استفاده از خمیر دندان می باشد. خمیر دندان نیز تا حدودی لکه جوهر را از روی سطح مبل تمیز می کند. برای استفاده از خمیر دندان بهتر است که لکه جوهر خشک شده یا نیمه مرطوب باشد.

با وجود این شرایط می توانید روی لکه ها مقداری مناسبی خمیر دندان بمالید. پس از آن اجازه دهید که خمیر دندان حداقل 20 دقیقه ای روی لکه جوهر باقی بماند.

پس از آن خمیر دندان را با وسیله مناسبی جمع و محل لکه را با استفاده از دستمال مرطوب آبکشی کنید. در صورتی که مبلمان شما چرمی هستند، پاک کردن لکه جوهر از روی مبل در این شرایط بسیار آسان است.

کافیست که اجازه دهید لکه کاملا خشک شده و سپس واکس مخصوص مبل چرمی را تهیه و با استفاده از آن لکه را بپوشانید.

رفع لکه جوهر با راهکارهایی مناسب از مبل

آخرین روش

آخرین روش که افراد زیادی آن را مناسب پاک کردن لکه جوهر می دانند، این است که مبلمان خود را به مبل شویی بسپارید.

مبل شویی با دستگاه هایی که دارد، لکه های جوهر را به صورت کامل از روی مبل تمیز می کند. به گونه ای که اثری روی مبل باقی نمی ماند.

خلاصه مطلب

پاک کردن لکه جوهر از مبل در خانه نیز امکان پذیر است. کافیست که روش های گفته شده در این مطلب را مو به مو انجام دهید تا در نهایت شاهد پاک شدن لکه ها از روی مبل باشید.

در زمان استفاده از هرکدام یک از روش های گفته شده دقت کافی به خرج دهید تا لکه ها پخش نشوند. در غیر این صورت نتایج زحماتتان را از دست می دهید و لکه های جوهر را همچنان روی سطح مبل خود مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed