شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش و قالی

آموزش شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش

افرادی که در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، ممکن است که فرش هایشان بر اثر ادرار حیوانات آلوده شود.

شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش همواره با چالش های زیادی همراه است. در صورتی که در منزل خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، بهتر است که از این روش ها آگاهی کاملی داشته باشید.

در ادامه قصد داریم که مهم ترین مراحل تمیزکاری ادرار حیوانات را از روی فرش را توضیح دهیم.

شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش

شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش با چند روش ساده

اولین اقدامی که لازم است پس از ادرار کردن حیوانات روی فرش انجام دهید، این است که هرچه سریع تر ادرار را از روی سطح فرش جمع آوری کنید.

جمع آوری ادرار حیوانات از روی فرش می‌تواند کاری نسبتاً ساده باشد اما برای این کار نیاز به موادی مانند کاغذ جامد، حوله، محلول شستشو و دستکش دارید.

در ابتدا، باید سریعاً ادرار را با استفاده از دستکش و کاغذ جامد از روی فرش جمع کنید. اگر ادرار تازه باشد، از کاغذ جامد یا حوله استفاده کنید تا بیشتر مایع را جذب کند. برای این کار، بهتر است حوله را از پشت به جلو حرکت دهید تا ادرار به داخل فرش نفوذ نکد.

در مرحله بعد، باید منطقه را با محلول شستشو تمیز کنید. برای این کار، می‌توانید از محلول شستشوی خانگی یا محلول‌ های خاصی که برای شستشوی لکه ‌های سخت تر طراحی شده ‌اند، استفاده کنید.

شستشوی فرش پس از جمع آوری ادرار از روی سطح فرش

شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش با استفاده از مواد شوینده می‌تواند به شما کمک کند تا لکه ‌های ادرار را به طور کامل از فرش پاک کنید. اما باید مطمئن شوید که محلول شوینده که می ‌خواهید استفاده کنید، برای شستشوی فرش طراحی شده است.

همچنین، باید از استفاده از محلول‌ هایی که قابلیت ایجاد آسیب به فرش را دارند، پرهیز کنید. بهترین روش برای شستشوی فرش با استفاده از محلول شوینده، استفاده از محلول ‌های شوینده‌ ای است که برای شستشوی لکه ‌های سخت طراحی شده ‌اند.

برای این کار، ابتدا باید یک قسمت کوچک از فرش را با محلول شوینده تست کنید تا مطمئن شوید که محلول به فرش آسیب نمی‌رساند.

سپس با استفاده از یک اسفنج یا یک قطعه پارچه تمیز، محلول شوینده را به صورت ملایم و بدون فشار زیاد روی لکه ادرار بریزید. بهتر است از آب گرم استفاده کنید تا لکه بهتر از روی فرش تمیز شود.

پس از اینکه شستشوی محل ادرار را با استفاده از شوینده ها انجام دادید، زمان آبکشی سطح فرش فرا می رسد.

آبکشی سطح فرش پس از شستشوی ادرار

پس از اینکه شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش را انجام دادید، سطح فرش را با چند مرحله آبکشی کنید. اولین مرحله استفاده از محلول خاص برای آبکشی فرش است.

این محلول ها دارای آنزیم هایی هستند که از بوگرفتگی سطح فرش جلوگیری می کنند. از این محلول ها تنها برای شستشو و آبکشی ادرار حیوانات باید استفاده کنید. زیرا استفاده از آن ها در موارد معمولی ممکن است به الیاف فرش صدمه وارد کند.

پس از استفاده از محلول آبکشی لازم است که بار دیگر سطح فرش را آبکشی کنید. این مرحله با استفاده از آب انجام می شود.

بنابراین سطح فرش را به صورت کامل آبکشی کنید تا محلولی که در مرحله قبلی از آن برای آبکشی فرش استفاده کرده بودید به صورت کامل از روی بافت فرش تمیز شود.

پس از اینکه آبکشی فرش را انجام دادید تا زمان خشک شدن کامل فرش به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. می توانید فرش را در هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود.

البته توجه داشته باشید که نور آفتاب نباید به صورت مستقیم بر فرش بتابد. زیرا تابش مستقیم نور آفتاب نیز ممکن است باعث صدمه به سطح فرش شود.

چگونگی تمیزکاری فرش پس از ادرار کردن حیوانات

نکات مهم

در زمان شستشوی ادرار حیوانات از روی فرش لازم است که نکاتی را رعایت کنید. این نکات به شرح زیر می باشند. به طور مثال اولین نکته مهم این است که از خشک شدن کامل ادرار از روی سطح فرش جلوگیری کنید.

زیرا زمانی که ادرار کامل به داخل بافت فرش نفوذ کند، دیرتر پاک شده و باعث بوی نامطبوعی می شود. بنابراین قبل از اینکه ادرار به صورت کامل روی فرش خشک شود، آن را از روی سطح فرش جمع آوری کنید.

نکته دیگر این است که برای شستشوی فرش باید از شوینده های خنثی استفاده کنید. زیرا این شوینده ها علاوه بر تمیزکاری کامل سطح فرش باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به الیاف و بافت فرش نیز می شوند.

آخرین نکته مهم آبکشی و خشک کردن سطح فرش است. سطح فرش را به صورت کامل با استفاده از مراحل گفته شده آبکشی نموده و سپس آن را خشک کنید. در صورتی که حیاط یا تراسی برای خشک شدن فرش در هوای آزاد ندارید، می توانید فرش را در کنار پنجره پهن نموده تا با هوای ملایمی خشک شود.

جمع بندی

ادرار حیوانات علاوه بر آلوده کردن سطح فرش از نظر بهداشتی نیز ممکن است مضر باشد و به سلامت افراد خانه آسیب برساند. بنابراین در صورتی که فرش های منزلتان به دلیل ادرار کردن حیوانات آلوده شد، بهتر است که با مراحل گفته شده شستشو و آبکشی آن را انجام دهید. همچنین میتوانید با استفاده از شماره قالیشویی، خدمات مورد نیاز خود برای شستشوی فرش را درخواست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed