شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

فرش ابریشم مصنوعی از جمله فرش هایی است که بافت حساسی دارد و شستشوی آن نیازمند رعایت قوانین و اصول خاصی می باشد.

در صورتی که دارای فرش ابریشم مصنوعی هستید و قصد شستشوی آن را دارید، لازم است که قوانینی را رعایت کنید.

با رعایت این اصول شستشوی فرش ابریشم مصنوعی به درستی انجام می شود و آسیبی به فرش شما وارد نمی شود. این قوانین را در ادامه می توانید مطالعه کنید.

چگونگی شستشو فرش ابریشم مصنوعی

قوانین شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

پیش از انجام هر اقدامی ابتدا لازم است که به برچسبی که روی فرش ابریشم مصنوعی نصب شده است، دقت کنید.

فرش ابریشم مصنوعی معمولاً با نخ‌ هایی از پلی استر و نایلون ساخته می‌شود. برای شستشوی آن باید برچسبی که معمولا بر پشت فرش نصب شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شستشوی ماشینی یا دستی مجاز است.

اگر روی برچسب عبارت “شستشوی ماشینی” یا “مجاز” ذکر شده باشد، می توانید از روش شستشوی ماشینی استفاده کنید.

در غیر این صورت، باید از روش شستشوی دستی استفاده کنید. در هر صورت، برای شستشوی فرش ابریشم مصنوعی، باید از آب سرد استفاده و از محلول شوینده ملایم استفاده کنید.

به علاوه قبل از شروع به شستشو، باید سطح فرش را با یک جارو تمیز و گرد و غبار و مواد جامدی که بر روی آن وجود دارد را تمیز کنید.

همچنین، باید از مالش زیاد و استفاده از مواد خشک‌ کننده غیر استاندارد برای خشک کردن فرش خودداری کنید. در ادامه بیشتر با قوانین شستشوی فرش و قالی ابریشم مصنوعی آشنا می شوید.

انتخاب شوینده مناسب برای شستشوی فرش

برخی محلول‌ های شوینده مخصوص فرش‌ های ابریشم مصنوعی وجود دارند که می ‌توانید با استفاده از آن‌ ها لکه را پاک کنید.

در هر صورت قبل از استفاده از هرگونه محلول شوینده، باید برچسب فرش را بررسی کرده و مطمئن شوید که برای فرش ابریشم مصنوعی مناسب است.

قبل از استفاده از هر نوع مایع شوینده، باید برچسب روی فرش را بررسی کنید تا ببینید کدام یک از مواد شیمیایی در آن استفاده شده است و آیا مایع شوینده مورد نظر با این مواد تداخل دارد یا خیر؟

همچنین قبل از شروع به شستشو، باید با یک ماده نرم کننده، مانند گلیسیرین، سطح فرش را نرم کنید تا در هنگام شستشو و خشک کردن به شکل مناسب حفظ شود.

به طور کلی برای شستشوی فرش ابریشم مصنوعی، بهتر است از مایع شوینده‌ های خاصی استفاده شود که برای این نوع فرش ‌ها مناسب هستند.

این مایعات شامل مواد شوینده خاص و نرم کننده‌ های طبیعی هستند که به طور کلی شامل ترکیباتی مانند صابون، پاک کننده ‌های آنزیمی و مواد نرم کننده هستند.

پس از اینکه لکه‌ها را پاک کردید، با یک قطعه پارچه نرم و تمیز، فرش را به صورت کامل شستشو دهید. همیشه حواستان به این نکته باشد که از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

در نهایت پس از استفاده از مایع شوینده، حتما باید فرش را به طور کامل شستشو داده و دوباره با آب تمیز شستشو داده شود تا هیچ آثاری از مایع شوینده روی فرش باقی نماند. سپس باید فرش را به طور کامل خشک کرده تا تمامی رطوبت آن گرفته شود.

خشک کردن فرش ابریشم مصنوعی

پس از شستشو، فرش را به صورت دستی خشک کنید یا از دستگاه خشک کن استفاده کنید. به هیچ وجه از حرارت بالا برای خشک کردن استفاده نکنید چون ممکن است به فرش آسیب برساند.

فرش ابریشم مصنوعی برای خشک کردن نیاز به روش‌ های حساس و دقیق دارد تا از خراب شدن الیاف آن جلوگیری شود. در ادامه روش‌ های خشک کردن فرش ابریشم مصنوعی را توضیح می‌ دهیم.

استفاده از خشک کن

یک روش سریع و موثر برای خشک کردن فرش ابریشم مصنوعی استفاده از خشک کن است. با این روش فرش شما در عرض چند دقیقه خشک می‌شود. اما باید مطمئن شوید که حرارت خشک کن مناسب برای فرش ابریشم مصنوعی است تا الیاف آن خراب نشود.

خشک کردن با آفتاب

خشک کردن فرش ابریشم مصنوعی با استفاده از نور آفتاب هم یک روش موثر است. پس از شستشوی فرش ابریشم مصنوعی آن را بر روی سطح صافی قرار داده به گونه ای که در مقابل نور آفتاب باشد تا خشک شود.

البته دقت داشته باشید که نور آفتاب نباید مدت زمان طولانی به فرش بتابد. زیرا تابش طولانی مدت نور آفتاب نیز ممکن است باعث صدمه به الیاف فرش ابریشم مصنوعی شود.

استفاده از فن

اگر به خشک کن دسترسی ندارید، می‌ توانید از فن استفاده کنید. فرش را روی زمین قرار دهید و فن را روی آن تنظیم کنید. همچنین می ‌توانید فرش را روی سطح صافی قرار داده و فن را به سمت آن تنظیم کنید تا به آرامی خشک شود.

شستشوی فرش ابریشم مصنوعی چگونه انجام می شود؟

شستشوی و لکه گیری فرش ابریشم مصنوعی در قالیشویی

راهکار دیگر شستشو و لکه گیری فرش ابریشم مصنوعی شستشوی آن در قالیشویی می باشد. در صورتی که به هر دلیلی امکان شستشوی فرش ابریشم مصنوعی خود را در منزل ندارید، می توانید آن را به قالیشویی ببرید تا خدمات شستشوی آن را انجام دهد.

قالیشویی ابتدا سطح فرش و نوع الیاف آن را بررسی می کند تا بهترین مایع شوینده را مطابق با نوع الیاف و کیفیت فرش ابریشم مصنوعی انتخاب کند.

سپس با توجه به نوع فرش و میزان آلودگی لکه های آن، با استفاده از دستگاه های مخصوصی که دارد، شستشوی فرش ابریشم مصنوعی را انجام می دهد. پس از شستشوی فرش و قالی ابریشم مصنوعی نیز مراحل خشک کردن آن را با اصول حرفه ای و استانداردی انجام می دهد.

جمع بندی

برای اینکه فرش ابریشم مصنوعی شما سالم بماند، لازم است که با شیوه های استانداردی شستشوی آن را انجام دهید.

در غیر این صورت ممکن است که فرش ابریشم مصنوعی شما به دلیل شستشوی غیراستاندارد آسیب دیده و دچار رنگ پریدگی شود یا اینکه الیاف آن آسیب ببینند.

بنابراین توصیه می شود که به روش ها و اصول گفته شده در این مقاله توجه داشته باشید و شستشوی و لکه گیری فرش ابریشم مصنوعی خود را با این قوانین به انجام برسانید.

همینطور میتوانید با ثبت سفارش قالیشویی اصیل، شستشوی فرش ابریشم را به ما بسپارید. شماره قالیشویی را میتوانید در این بخش چک کنید و از آن استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed