شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی

چگونگی شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی

قالیشویی ها علاوه بر شستشوی فرش و موکت خدمات دیگری را نیز ارائه می دهند. از جمله مهم ترین این خدمات شستشوی پتوها و روفرشی می باشد.

شستشوی پتو یا روفرشی در خانه ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد. زیرا شستشوی پتوها با استفاده از ماشین لباسشویی های منازل ممکن نیست.

بنابراین شستشوی پتو باید در فضای باز انجام شود که معمولا آپارتمان های کوچک چنین فضای مناسبی ندارند. شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی بهترین راهکار برای افرادی است که حیاط یا تراس بزرگی ندارند.

اما قالیشویی، خدمات شستشوی پتو و روفرشی را چگونه انجام می دهند و نحوه کار آن ها چگونه است؟ در ادامه پاسخ این سوال به طور کامل بررسی می شود.

شستشوی پتو در قالیشویی

شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی چگونه انجام می شود؟

همانطور که قالیشویی ها دارای دستگاه های مخصوصی برای شستشوی فرش ها می باشند، دستگاه مخصوص شستشوی پتو و روفرشی نیز موجود می باشد.

البته معمولا قالیشویی های تمام اتوماتیک دارای چنین دستگاه هایی می باشند. روش کار با این دستگاه ها بدین گونه است که ابتدا پتوها داخل آن ها قرار داده می شوند تا کاملا مرطوب شوند.

پس از اینکه مرحله اول انجام شد، لازم است که در محفظه مخصوص شوینده این دستگاه مایع شستشوی مناسب پتوها ریخته و شستشوی پتوها آغاز شود.

شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی با این روش انجام می شود. شستشوی پتوها در داخل این دستگاه ها معمولا نیم ساعت بیشتر زمان نمی برد.

پس از گذشت نیم ساعت نیز مرحله آبکشی پتوها انجام می شود. در نهایت نیز پتوها از داخل دستگاه خارج می شوند تا رطوبت باقی مانده در داخل آن ها نیز خشک شود. در نهایت پتو و روفرشی کاملا تمیز و ضدعفونی می شود.

مزیت شستشوی پتوها در قالیشویی

شستشوی روفرشی و همچنین پتوها در قالیشویی دارای چند مزیت مهم می باشند. اولین مزیت مهمی که شستشوی پتوها در قالیشویی دارد، این است که از پتوها در برابر مواد شوینده محافظت می شود.

شستشوی پتوها در خانه ممکن است که باعث شود پتوها دچار صدماتی شوند. به طور مثال در صورتی که شستشوی پتوها با شوینده های مناسبی انجام نشود، پتوها و همچنین روفرشی رنگ اولیه خود را از دست می دهند و کدر می شوند.

علاوه بر این مورد ممکن است که پتوها پرز دهند. پرزدهی فرش باعث می شود که زیبایی اولیه آن از بین رفته و کهنه به نظر برسد.

در مواردی نیز مشاهده شده که قسمت هایی از بافت پتو یا روفرشی پاره شده است. بنابراین مهم ترین مزیت شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی سالم ماندن بافت و رنگ آن ها است.

مزیت دوم

مزیت دوم و مهم شستشوی پتوها در قالیشویی این است که هزینه کمتری صرف شستشوی پتوها شده و به اصطلاح صرفه جویی می شود.

زیرا شستشوی پتوها در خانه معمولا به مایع شوینده بیشتری احتیاج دارد و همچنین میزان آب مصرفی نیز بیشتر است.

بنابراین هزینه آب و همچنین مایع شوینده بیشتر از هزینه ای می شود که قالیشویی در ازای شستشوی روفرشی و پتوها دریافت می کند.

بنابراین بهتر است که به جای شستشوی روفرشی و پتوها در خانه آن ها را به قالیشویی منتقل کنید که با هزینه ای مناسب و در کمترین زمان شستشو را انجام داده و روفرشی و پتوهایی تمیز را به شما تحویل دهند.

مطمئنا شستشوی پتوها و روفرشی در خانه به زمان بیشتری نیز احتیاج دارد. اما از آنجایی که قالیشویی شستشوی روفرشی و پتوها را با استفاده از دستگاه انجام می دهد، مطمئنا در زمان نیز صرفه جویی می شود و پتوها در مدت زمان کمتری شستشو داده می شوند.

مزیت سوم

سومین مزیت پتوشویی در قالیشویی ها این است که خشک کردن آن ها ساده تر انجام می شود. زیرا دستگاه پتوشویی پس از شستشوی پتوها، خشک کردن و آبگیری آن ها را نیز انجام می دهد.

اما زمانی که پتوها در خانه شستشو داده شوند، مکانی نیاز است که پتوها در معرض هوای آزاد قرار گرفته و کم کم خشک شوند. از آنجایی که بیشتر افراد در منازل آپارتمانی و کوچک زندگی می کنند، ممکن است حیاط یا تراس مناسبی نداشته باشند.

نحوه کار قالیشویی ها برای شستشوی پتو و روفرشی

به همین دلیل خشک کردن روفرشی یا پتوها ممکن است مشکل شود. لذا بهتر است که شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی انجام گیرد.

نکات مهم

در صورتی که قصد شستشوی روفرشی یا پتوهای خود را دارید، لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید. قابل ذکر است که این نکات مربوط به قالیشویی می باشند و ارتباطی با شستشوی پتوها در منزل ندارند.

بنابراین در صورتی که قصد دارید شستشوی پتوها در قالیشویی انجام شود به این نکات کاملا توجه داشته باشید. اولین نکته مهم این است که از کیفیت کار قالیشویی مورد نظر خود مطمئن باشید.

زیرا ممکن است برخی از قالیشویی ها از دستگاه های استانداردی برای شستشوی روفرشی یا پتوها استفاده نکنند. این مورد مطمئنا باعث می شود که پتوهای شما صدمه ببینند.

بنابراین اول از همه از داشتن مجوز از سوی اتحادیه قالیشویان اطمینان حاصل کنید. توصیه می شود که خدمات شستشوی فرش، پتو و روفرشی های خود را به یک قالیشویی معتبر و دارای مجوز بسپارید.

زیرا این قالیشویی ها از دستگاه های استانداردی استفاده می کنند. بنابراین اولین نکته مهم در زمان شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی این است که از وجود مجوز قانونی آن ها مطمئن شوید.

شستشوی پتو و روفرشی خود را به قالیشویی های تازه کار نسپارید

نکته دوم این است که قالیشویی مدت زمان زیادی فعالیت و سابقه کار مناسبی داشته باشد. البته در بسیاری از قالیشویی های تازه تاسیس نیز خدمات مناسبی ارائه داده می شود.

اما به طور کلی بهتر است که قالیشویی دارای چندین سال سابقه باشد و کارکنان آن مهارت کافی و دستگاه های قالیشویی ها نیز استاندارد باشند.

با سپردن پتوها و روفروشی های خود به چنین قالیشویی هایی مطمئنا جای نگرانی وجود ندارد و قالی ها به صورت اصولی و با رعایت نکات صحیح شستشو داده می شوند.

نکته سوم

رعایت سومین نکته اجباری نیست، اما بهتر است که رعایت شود. با رعایت این نکته شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی شما بهتر و سریع تر انجام می شود.

این نکته مربوط به محل قالیشویی می باشد. بهتر است که قالیشویی مورد نظر شما به منزلتان نزدیک باشد. این مورد از دو جهت مزیت محسوب می شود.

اولین مزیت این است که پتوها و روفرشی شما در مدت زمان کمتری شستشو و به شما تحویل داده می شود. در صورتی که عجله داشته باشید، تحویل پتوها به قالیشویی هایی که در مکانی دورتر از محل زندگی شما قرار دارد، باعث می شود که تحویل پتوها و روفرشی به زمان بیشتری بی انجامد.

به همین دلیل به طور کلی بهتر است که قالیشویی نزدیک به محل زندگی خود را انتخاب و خدمات مورد نیاز خود را از آنجا دریافت کنید.

دومین مزیت نیز مربوط به هزینه رفت و آمد است. زیرا برخی از قالیشویی ها هزینه ای را به طور جداگانه برای ایاب و ذهاب در نظر می گیرند و به صورت جداگانه از مشتریان دریافت می کنند.

به همین دلیل در صورتی که قالیشویی نزدیک به محل زندگی شما باشد، هزینه کمتری را برای ایاب و ذهاب آن پرداخت می کنید.

شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی ها در طول سال چند بار باید انجام شود؟

شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی بسته به نیاز هر فرد و میزان لکه های پتوها و روفرشی های او دارد. در صورتی که پتو و روفرشی های شما لکه های زیادی ندارند و تقریبا تمیز هستند، بهتر است که برای شستشوی آن ها عجله نکنید.

معمولا بهتر است که پتوها سالی یک بار و روفرشی ها هر 6 ماه یکبار شستشو داده شود. البته همانطور که ذکر شد، این مدت زمان در نهایت بستگی به تمایل هر فرد و نوع لکه های پتوهای او دارد.

شستشوی پتوها با شوینده هایی مناسب

هزینه شستشوی پتوها در قالیشویی

هر قالیشویی نرخ متفاوتی دارد. به همین دلیل نمی توان به طور مشخص رقمی را برای شستشوی روفرشی و پتوها مشخص نمود.

اما بر اساس تحقیقات انجام شده معمولا هزینه شستشوی پتوها از 30 هزار تومان شروع می شود. حال افزایش این قیمت بسته به نوع پتو و کیفیت آن، اندازه پتو و میزان سالم بودن آن دارد.

به طور مثال هزینه شستشوی پتوی دو نفره از پتوی تک نفره گران تر است. در صورتی که قالیشویی هزینه ایاب و ذهاب را نیز به صورت جداگانه حساب کند، مطمئنا هزینه شستشوی پتو در قالیشویی بیشتر می شود.

اما به طور کلی هزینه شستشوی پتوها در قالیشویی به صرفه تر از شستشوی پتوها در خانه می باشد.

خلاصه مطلب

شستشوی پتو و روفرشی در قالیشویی ها با دستگاه هایی پیشرفته و استاندارد انجام می شود. نحوه کار با این دستگاه ها بسیار آسان است و در کمترین زمان انجام می شود.

مطالبی که در بخش های قبلی توضیح داده شد با هدف ارائه توضیحات مهم در خصوص چگونگی شستشوی پتوها و روفرشی در قالیشویی شرح داده شد.

لذا مطالعه آن ها کمک زیادی به افرادی که قصد شستشوی پتوها و روفرشی خود را دارند، می نماید.

زیرا هر فردی پیش از شستشوی پتوهای خود در قالیشویی می تواند اطلاعات مناسبی در ارتباط با چگونگی شستشوی پتوها و همچنین روفرشی کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed