قالیشویی و نحوه شستشو لکه آرایش از فرش

نحوه شستشو لکه های لوازم آرایش از روی فرش

از آنجایی که فرش ها جزو پر کاربردی ترین لوازم خانه هستند، ممکن است با لکه های مختلفی از جمله لکه لوازم آرایش کثیف شوند. شستشو لکه آرایش از فرش با مراحل خاصی انجام می شود. در صورتی که فرش شما نیز دارای لکه های آرایش می باشد، لازم است که از این مراحل استفاده کنید. با استفاده از این مراحل به راحتی می توانید لکه های آرایش را از سطح فرش های منزلتان بدون کمک گرفتن از قالیشویی پاک کنید. در ادامه این مراحل را بخوانید.

شستشو لکه آرایش از فرش چگونه انجام می شود؟

لوازم آرایش ها انواع مختلفی دارند و لکه هرکدام از آن ها با دیگری متفاوت است. به همین دلیل نحوه شستشو هرکدام از آن ها نیز با دیگری فرق دارد. معمولا فرش ها بیشتر از هر لوازم آرایش دیگری با لکه های رنگ مو کثیف می شوند. زیرا افراد زیادی در منزلشان موهایشان را رنگ می کنند. به همین دلیل ممکن است مقداری از رنگ مو روی سطح فرش بریزد. در این صورت ممکن است لکه فرش با شامپو فرش یا حتی کمک گرفتن از قالیشویی تمیز نشود.

آسان ترین روش برای رفع لکه رنگ از روی سطح فرش استفاده از سرکه است. سرکه سفید تاثیر زیادی در پاک کردن لوازم آرایش به خصوص لکه رنگ دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم که قبل از هرکاری ابتدا مقداری سرکه سفید تهیه کنید. برای اینکه سرکه نقش بیشتری در پاک کردن لکه های رنگ داشته باشد، بد نیست که آن را با کمی محلول شستشو ترکیب کنید.

این محلول می تواند شامپو فرش یا حتی مایع ظرفشویی باشد. به ترکیب بدست آمده کمی آب نیز اضافه کنید. پس از اینکه محلول را آماده کردید، بهتر است که با استفاده از یک اسفنج یا پارچه عمل رفع و شستشو لکه آرایش از فرش را انجام دهید.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

نحوه تمیزکاری سطح فرشی که به لکه آرایش آغشته شده است

دومین لکه آرایشی که معمولا افراد زیادی به دنبال روش رفع و پاک کردن آن از روی فرش هستند، لکه لاک است. خوشبختانه پاک کردن لکه لاک از سایر لوازم آرایشی آسان تر است. همانطور که می دانید، استون بهترین گزینه برای پاک کردن لکه لاک می باشد.

خوشبختانه استون می تواند بر سطح فرش نیز تاثیر داشته باشد و لکه های لاک را از روی آن رفع کند. اما اگر لکه های لاک اندازه های بزرگی دارند، بهتر است که استون را با محلول پاک کننده دیگری نیز ترکیب کنید. به طور مثال الکل گزینه مناسبی برای رفع لکه های آرایشی و ترکیب با محلولی مانند استون می باشد. پس از اینکه این محلول را بدست آورید نیز مانند لکه رنگ، محلول را با استفاده از پارچه یا اسفنج به لکه لاک آغشته کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید که لکه ها به طور کامل رفع شوند.

شستشو لکه رژ لب از سطح فرش

نحوه شستشو و پاک کردن لکه های رژ لب بسیار آسان است و مانند دیگر لکه ها به اقدامات و وسایل مخصوصی نیاز ندارد. ممکن است سطح فرش به حجم زیادی از رژ لب آغشته شده باشد. در چنین شرایطی برای شستشو لکه آرایش از فرش ابتدا باید حجم رژ لب را از روی سطح فرش جمع کنید. این کار را می توانید با یک قاشق یا اجسام دیگری انجام دهید.

در صورتی که حجم رژ لب بیش از اندازه باشد، تمیزکاری آن ممکن است برایتان مشکل شود. به همین دلیل ابتدا تمامی رژ لب ها را از روی فرش جمع کنید. پس از انجام این کار باید با استفاده از مایع های شوینده و ضدعفونی کننده لکه های رژ لب را از روی سطح فرش تمیز کنید.

بهترین مایع شوینده برای رفع لکه های فرش، شامپو فرش می باشد. بنابراین پس از اینکه رژ لب ها را از سطح فرش جمع آوری کردید، با استفاده از ترکیب شامپو فرش و آب و همچنین اسفنج یا پارچه بهتر است که به رفع و شستشوی لکه های رژ لب بپردازید. خوشبختانه لکه های رژ لب با این روش پاک می شوند.

شستشو لکه سایر لوازم آرایشی از سطح فرش

علاوه بر روش های تمیزکاری و رفع لکه های لوازم آرایشی که تا این قسمت از مقاله توضیح داده شد، لکه های دیگری نیز وجود دارد. به طور مثال کرم پودر نیز جزو آن دسته از لوازم آرایش هایی می باشد که می تواند لکه های زیادی بر سطح فرش به وجود بیاورد. در صورتی که سطح هر کدام از فرش های منزلتان به کرم پودر آغشته شد، مانند رژ لب ابتدا با یک وسیله مناسب کرم پودرها را از روی فرش جمع کنید.

در مرحله بعدی برای شستشو لکه آرایش از فرش، ابتدا یک دستمال نرم و تمیز را تهیه کنید. سپس در یک ظرف مقداری آب و شامپو فرش را با یکدیگر ترکیب و لکه کرم پودر را به آن آغشته کنید. اما دستمال را آرام و به صورت ضربه ای روی لکه های کرم پودر بزنید. با انجام این کار معمولا لکه های کرم پودر کمرنگ می شوند. اما برای اینکه این لکه ها کامل رفع شوند، مراحل دیگری نیز لازم است انجام دهید. به طور مثال استفاده از سرکه بهترین گزینه برای رفع کامل لکه کرم پودر است.

لکه های کرم پودر را به مقدار مناسبی از سرکه سفید آغشته و با دستمال تمیزکاری آن را انجام دهید. با انجام این کار احتمالا لکه های کرم پودر به طور کامل تمیز می شوند. اما در نهایت برای اینکه فرش ضدعفونی شود، بهتر است که مکان لکه ها را با استفاده از شامپو فرش تمیز کنید.

شستشو لکه کرم پودر

شستشو لکه آرایش از فرش در صورتی که لکه ها بر اثر ریزش پنکک به وجود آمده باشند

پاک کردن لکه هایی که بر اثر پنکک ایجاد شده اند به دقت بیشتری احتیاج دارد. زیرا ممکن است پودرهای پنکک به طور کامل بر سطح فرش پخش شوند. بنابراین برای جلوگیری از این مورد مانند لکه های کرم پودر و رژ لب ابتدا سعی کنید که با وسیله ای مانند قاشق پودرها را از روی فرش جمع آوری کنید. پس از جمع آوری پودرها قسمت هایی که لک شده اند را بهتر است یا شامپو فرش تمیز کنید. زیرا تمیزکاری و رفع لکه های پنکک تقریبا آسان است.

نحوه تمیزکاری و رفع لکه های به وجود آمده بر اثر تماس ریمل با فرش

ریمل جزو آن دسته از لوازم آرایش هایی می باشد که می تواند لکه های نامناسبی روی سطح فرش ایجاد کند. لکه های ریمل ممکن است که سطح فرش را کاملا سیاه کنند. بنابراین بهتر است که با نحوه تمیزکاری و رفع لکه های ریمل نیز آشنا شوید. بهترین راه حل برای پاک کردن لکه های ریمل استفاده از الکل است. مقداری الکل بی رنگ را با کمی آب ترکیب کنید و با استفاده از اسفنج لکه ها را به محلول آب و الکل آغشته و تمیزکاری لکه ها را انجام دهید.

در صورتی که استفاده از الکل نتیجه ای نداشت و لکه ها همچنان روی سطح فرش باقی ماندند، توصیه می شود که این بار از سرکه سفید استفاده کنید. شستشو لکه آرایش از فرش با استفاده از سرکه سفید معمولا نتیجه می دهد. بنابراین بد نیست که برای پاک کردن لکه های ریمل نیز تمیزکاری با سرکه را امتحان کنید. به احتمال زیاد جواب می دهد و لکه های ریمل به طور کامل از سطح فرش تمیز می شوند. در نهایت برای تمیزکاری بیشتر فرش پیشنهاد می شود که از شامپو فرش مناسبی نیز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed