نانوشویی فرش در قالیشویی

نانوشویی فرش ها در قالیشویی چگونه است؟

شستشوی فرش ها در قالیشویی با روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آن ها نانوشویی است. نانوشویی فرش یکی از بهترین روش هایی است که به منظور شستشوی سطح فرش و لکه گیری آن انجام می شود.

نانوشویی به گونه ای انجام می شود که هیچ گونه آسیبی به سطح فرش وارد نشود و الیاف آن مانند روز اول سالم و زیبا بمانند. برای کسب اطلاعات بیشتر با این روش استاندارد و پیشرفته مطالب بخش های بعدی را از دست ندهید.

تصویری از نانوشویی قالی ها

منظور از نانوشویی فرش چیست؟

منظور از نانوشویی شستشوی فرش ها با چند مرحله مخصوص و با مواد نانو است. نانوشویی برای شستشوی تمامی فرش ها قابل انجام است، اما معمولا فرش های دستباف را با نانوشویی شستشو می دهند.

زیرا نانوشویی از زبری فرش نیز جلوگیری و سطح فرش را کاملا تمیز می کند. بنابراین بهتر است که تمامی فرش های دستباف با نانوشویی شستشو داده شوند که کاملا سالم بمانند.

برای اینکه با چگونگی نانوشویی آشنا شوید مراحل آن را در هر بخش به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

مرحله اول نانوشویی

مراحل انجام نانوشویی برای تمامی فرش های دستباف و ماشین بافت یکسان است. اولین مرحله نانوشویی بدین گونه انجام می شود که ابتدا فرش یک دور کامل با شوینده مخصوص نانو به صورت کلی شسته می شود.

از آنجایی که این مرحله به صورت کلی انجام می شود، ممکن است تمامی لکه های فرش به صورت کامل برطرف نشوند.

به عبارت دیگر این مرحله به منظور رفع سایه های تیره از روی فرش انجام می شود. مرحله دوم نانوشویی فرش به صورت حرفه ای و تخصصی تر و به منظور رفع لکه های فرش انجام می شود.

در این مرحله شستشو با استفاده از مواد نانو به منظور رفع و تمیزکاری لکه ها انجام می شود. بنابراین شستشو تنها روی قسمت هایی که لکه دارند، انجام می شود. پس از انجام این مرحله لکه ها به صورت کامل تمیز می شوند.

مرحله سوم نانوشویی

پس از اینکه مرحله دوم یعنی مرحله لکه گیری فرش ها انجام شد، بار دیگر فرش ها به صورت کامل شستشو داده می شوند.

این مرحله به منظور شستشوی کلی و ضدعفونی کردن سطح فرش انجام می شود. سطح فرش در این مرحله کاملا با مواد نانو شستشو داده می شود.

پس از به پایان رسیدن این مرحله سطح فرش کاملا تمیز می شود و هیچ گونه لکه ای روی سطح آن باقی نمی ماند. در واقع این مرحله مهم ترین مرحله نانوشویی فرش محسوب می شود.

مرحله آخر نانوشویی فرش

آخرین مرحله نانوشویی که پس از انجام آن فرش برای استفاده کاملا آماده می شود، مرحله آبگیری و خشک کردن فرش ها است.

در نانوشویی برای این مرحله دستگاهی به صورت جداگانه وجود دارد که عمل خشک کردن فرش را انجام می دهد. پس از اینکه هر 3 مرحله که مربوط به شستشوی سطح فرش ها می باشند، انجام شد فرش ها در داخل این دستگاه ها قرار می گیرند.

این دستگاه فرش ها را به صورت کامل خشک و برای استفاده آماده می کند. تمامی مراحل نانوشویی بدین گونه انجام می شوند و در تمام قالیشویی ها یکسان هستند.

مزیت های نانوشویی

نانوشویی مزیت هایی دارد که باعث شده افراد زیادی برای شستشوی فرش های خود تمایل به انجام آن داشته باشند. مهم ترین مزیت شستشوی فرش ها با مواد نانو این است که به هیچ عنوان به رنگ الیاف فرش آسیب نمی رساند.

بسیای از شوینده های شیمیایی باعث می شوند که فرش رنگ اولیه خود را از دست داده و کدر و بی رنگ شود. این مورد باعث می شود که فرش زیبایی اولیه خود را از دست دهد. بنابراین افراد زیادی به نانوشویی روی آورده اند.

دومین مزیت مهم نانوشویی فرش این است که باعث ترمیم فرش می شود. به طور مثال شستشوی فرش با شوینده های غیراستاندارد ممکن است باعث زبری سطح فرش ها شود.

اما در صورتی که فرش ها با مواد نانو شستشو داده شوند، مشکل زبری فرش ها برطرف می شود و الیاف فرش مانند روز اول نو و قابل استفاده می شوند.

به طور مثال فرش های دستباف زمانی که با شوینده های غیر استاندارد و روش های غیر اصولی شستشو داده شوند، دچار این مشکل می شوند. در این شرایط لازم است که فرش ها با روش نانوشویی شستشو داده شوند.

نانوشویی در این شرایط می تواند لطافت اولیه بافت فرش را به آن بازگرداند. بنابراین توصیه ما به افرادی که قصد شستشوی فرش های خود به ویژه فرش دستباف خود را دارند، نانوشویی است.

مزیت مهم دیگر نانوشویی فرش این است که فرش ها پس از شستشو با مواد نانو تا مدت ها دچار بوی ناخوشایند نمی شوند. زیرا بسیاری از فرش ها پس از آلوده شدن و لک گرفتن معمولا بوی ناخوشایندی می گیرند.

این مورد در فرش هایی که با مواد نانو شستشو داده می شوند تا مدت ها به وجود نمی آید. علاوه بر این مورد نانوشویی باعث می شود که فرش ها در برابر آسیب هایی همچون بیدزدگی مقاوم شوند.

بنابراین بهتر است که فرش ها با روش نانوشویی شستشو داده شوند که طول عمر و مدت زمان کارایی آن ها افزایش یابد.

چگونگی نانوشویی فرش و قالی

آیا نانوشویی تنها مختص فرش ها می باشد؟

بهتر است بدانید که علاوه بر فرش ها، شستشوی مبلمان نیز با مواد نانو امکان پذیر است. احتمالا می دانید که قالیشویی ها علاوه بر شستشوی فرش ها، خدمات مبل شویی را نیز انجام می دهند.

تمامی مراحل نانوشویی مبلمان دقیقا مانند فرش ها است. تنها تفاوتی که نانوشویی مبلمان با فرش ها دارد، این است که فرش ها پس از نانوشویی باید داخل دستگاه قرار گیرند تا کاملا خشک شوند. اما مبلمان پس از نانوشویی باید بدون استفاده بمانند تا کاملا خشک شوند.

قیمت نانوشویی

از آنجایی که نانوشویی باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش ها می شود، مطمئنا هزینه آن بیشتر از هزینه شستشوی فرش ها با روش های معمولی است.

اما نمی توان قیمتی را به صورت دقیق برای نانوشویی مبلمان مشخص نمود. زیرا هر کدام یک از قالیشویی ها نانوشویی را با قیمت مشخصی انجام می دهند.

جمع بندی

اکنون که با چگونگی نانوشویی قالی ها و مهم ترین مزیت های مربوط به نانوشویی فرش ها آشنا شدید، می توانید روش شستشوی فرش های خود را با اطمینان مشخص کنید.

نانوشویی بهترین و استانداردترین روش برای شستشوی فرش ها و همچنین مبلمان می باشد. به همین دلیل توصیه می شود که در صورت امکان این روش را برای شستشوی فرش های خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed